Vatrogasni program

PDF Ispis E-mail

Unimog Mercedes Benz, prilagodljiv različitim terenima:

  • Upotrebljiv pri gašenju požara i u uvjetima katastrofe
  • Unimog je idealan temelj za vozila za gašenje šumskih požara
  • Kod vatrogasnih vozila  zaštita od vrućine kao i mehaničku zaštita ugrađena u tvornici
  • ostala specifična oprema
  • pouzdani, ekonomični i ekološko prihvatljivi motori
  • fleksibilnost: Unimog U 300 / U 400 / U 500
  • dinamičnost: Unimog U 4000 / U 5.000

Unimog serije U 4000-U5000 ne poznaje granice u svojoj prilagodbi terenu i u svojem radnom spektru. Pri eksplotaciji ulja ili plina u Kini ili u borbi protiv požara- s Unimogom možete savladati sve svoje teškoće i to pri svim vanjskim i klimatskim uvjetima. U svojem aktualnom obliku je Unimog predstavljen 2002. god. Od tada se neprestano razvija.
Novo: Mercedes Benz  ima u ponudi specijalno za vozilo za gašenje šumskih požara zaštitu od vrućine kao i mehaničku zaštitu.

Koncept Unimoga: Nastaviti tamo gdje su drugi morali odustati

mercedes_unimog_vatrogasni_program_650_2

. Kada kamion sa pogonom na sva četiri kotača dosegne svoju granicu, nastaviti mora potpuno druga vrsta radnog i vučnog vozila: Unimog. On pojašnjava na nov način raznoliku upotrebu na četiri kotača. Mercedes Benz Unimog je posebna vrsta vozila. Nudi mogućnosti koje ne nudi niti jedno vozilo na svijetu. Unimog je fleksibilniji od drugih. Sa dodatnim rastavljivim i sastavljivim prostorom ispred, u sredini i iza. Unimog je prilagodljiviji visokim terenima od drugih. Postiže veće brzine tako da je praktičan i u cestovnom transportu. Unimog je bezkompromisan profesionalac i prilagodljiv svakoj situaciji i svakom terenu, u šumskom požaru i u uvjetima katastrofe.

Unimog zna što je potrebno za kvalitetniju upotrebu i tu koristi bolju tehniku od bilo kojih drugih vozila na tržištu.

To se odnosi osobito na fleksibilan Unimog U 300 / U 400 / U 500, kao i za 
posebno visokoprohodan unimog U4000/U5000. Što povezuje obje proizvodne linije: Izvrsna izvedba na svakom terenu. Za to je zaslužna velika količina jedinstvenih detalja: inovativni koncept šasije ( rame), jednostruke gume, portalne osovine, sustav kontrole pritiska u gumama, kao i najmodernija tehnika motora i prijenosa.

Za fleksibilniju uporabu: Unimog 300/400/500

Tko traži veću fleksibilnost u uporabi, već sjedi u unimogu 300/400/500. Kompaktan, profesionalan i prilagodljiv svim terenima i  različitim radnim zadacima: sa četiri ugradno/nadogradnih prostora, standariziranim sučeljem i pogonom te prednjim kardanom - sve savršeno izkordinirano

Udobna kabina nudi optimalnu slobodu kretanja do tri osobe. Povišeno mjesto sjedenja i veliki prednji prozori kao i prozori sastrane, omogućavaju najbolji pregled svih putničkih i radnih prostora

Za dinamičniju uporabu na teškim terenima: Unimog 4000/5000

Jedinstvena prilagodba svim terenima kao i najtežim transportim i radnim zadacima odlike su Unimoga U 4000/U5000 i to iz puno dobrih razloga. Jedan od tih je i prilagodljiva šasija sa poprečnim cijevnim nosačima koji garantira enormnu čvrstoću na cesti i ekstremnu torzijsku fleksibilnost na terenu. Uz dvostruko skladištenje agregata i opreme na tri mjesta, mogu se kretati terenom bez dodatnog opterećenja opremom i agregatima. Po istom principu mogu se uređaji bez problema pričvrstiti na šasiju.

Montažni dijelovi se mogu bez problema pričvrstiti i skinuti.

mercedes_unimog_sibenik_7202

Mogućnosti podvozja

I po blatnom šumskom tlu ili po krhotinama, sa Unimogom se uvijek dođe do cilja. Za to je zaslužan jedinstveni koncept podvozja koji se ne može pronaći kod nijednog proizvođača na svijetu. S njime i mogućnost upotrebe poprima potpuno novu dimenziju. Neuobičajena sloboda kretanja, povoljan kut nagiba, najviša sigurnost nagiba visoka sigurnost kipanja, ekstremna mogućnost penjanja, izvrsna trakcija, k tome i najveća brzina do 90km/h na asfaltiranoj cesti nudi maksimalnu mobilnost.

Vodena prohodnost: Mnogim europskim područjima prijete šumski požari i poplave. Unimog U4000/5000 i pri dubini vode od 1,20 m neće propustiti vodu u prijenos i osovine.

Pogon na svim kotačima: Unimog nudi koncept pogona na svim kotačima koji se ne može usporediti niti s jednim  drugim. Tehnički princip: portalne osovine omogućuju veću slobodu kretanja po različitim terenima. Ovjes iznad opruge uključujući i tehniku zatvorenih cijevi kardana omogućuje optimalan kontakt sa podlogom. Uključujuće blokade diferencijala omogućuju u obje osovine manje proklizavanje i najvišu trakciju.

Portalne osovine: Zahvaljujući portalnim osovinama se kod Unimoga osovina cijevi i diferencijal nalaze iznad središnjeg dijela kotača. Unimog profitira zbog neuobičajene prilagodbe terenima i prelazi lako prepreke visoke do pola metra.  Upravljanje smješteno ispred prednje osovine s integriranim stabilizatorima daje Unimogu  visoku stabilnost.

Sustav kontrole tlaka u gumama: kontrola tlaka u gumama omogućuje podešavanje tlaka u gumama. Samo nakratko gurnuti prekidač na upravljačkoj ploči na lijevu stranu i već će se pritisak smanjiti u jednoj ili drugoj osovini-lako izvedivo i sa vozačevog mjesta i za vrijeme vožnje.                                                                                                                           
Dakle, Unimog neće  utonuti u meko tlo i istovremeno se poboljšava trakcija. Prilikom izlaska iz takvog terena, tlak zraka se pritiskom gumba ponovo podiže. To smanjuje trošenje guma.

Waldbrand_Seite_6-2_mogucnosti-unimog

Prijevoz ljudi

Za vatrogasne postrojbe i timove odgovarao bi Unimog U4000/U5000 u posebnoj izvedbi sa dvostrukom kabinom. Sa maksimalnih 6 sjedala nudi dovoljno mjesta za do 6 osoba i to sa dovoljno mjesta za noge i glavu sa dodatnom kacigom. Tri velika pretinca ispod preklopne stražnje klupe nude puno prostora. Na taj način su alat, zaštitna oprema i osobne stvari smješteni bez problema, zaštićeni  i u svakom trenu dostupni. Postoji mogućnost odlaganja i u srednjoj konzoli i u pretincima prednjih vrata. Vrata koja se široko otvaraju omogućuju nesmetan ulazak i izlazak također i u teškim situacijama. Dvostruka kabina se po želji može naručiti. Dodatan, drugi krovni prozor iza je još jedna prednost koju nudi dvostruka kabina. Okrugao otvor (kao dodatna oprema) u vozačevoj kabini nudi povećanu efikasnost i sigurnost jer omogućuje direktno gašenje požara sa vozila. Dvostruka klupa u vozačevoj kabini se jednostavno preklopi i služi kao siguran izlaz.

vatrogasna_vozila_mercedes_unimog_650_1

Unimog vozilo za gašenje šumskih požara sa zaštitom od vrućine i mehaničkom zaštitom

Kada gori, svaka je situacija opasna. Unimog prolazi i kroz ekstremnu vrućinu. Sa Mercedes-Benzovom zaštitom od vrućine za Unimog U4000/5000 je vatrogasac najbolje zaštićen od vrućine. Svi djelovi važni za funkcioniranje vozila kao npr. elektrika, pneumatika, hidraulika i dovodi za gorivo su izrađeni ili od čelika ili su zaštićeni materijalom otpornim na vatru. Svi važni dijelovi stroja i tehničke komponente Unimoga U400/U5000 su mehanički zaštićene i k tome i smješteni na povišeno mjesto kako ne bi sputavale slobodu kretanja.  AdBlue spremnik i katalizator su od vanjskih mehaničkih oštećenja zaštićeni čeličnom oplatom. Isušivačzraka je zaštićen također čeličnim kućištem. Njegovo uređenje povećava zaštitu od vanjskih mehaničkih oštećenja. Kočione komponente su posvuda mehanički zaštićene. Tako su složene da su već dostupne sa čvrstom ugradnjom.   Kočioni ventil zaštićen je kućištem od metala za razliku od serijski ugrađenog kućišta od umjetnog materijala. Spremnik zraka je smješten ispod osovine na kojoj su kočnice i tamo je zaštićen metalnim kućištem.

Dodatni plus: premještanje elemenata omogućuje proizvođaču slobodnije oblikovanje vozila.

Baterija je u čeličnoj kutiji izvana zaštićena od vrućine i mehaničkih oštećenja.

Sve ostale informacije o zaštiti od vrućine kod Unimoga, naći ćete na adresi:www.mercedes-benz.com/unimog-hitzeschutz).

Upravljačka udobnost i funkcionalnost

Kabina nudi sve što svakodnevni posao vozača čini sigurnim i ergonomskim što je više moguće. Integrirani klima uređaj sa dodatnim grijanjem osigurava ugodnu klimu u svakoj situaciji. Opušten rad - čak i za vrijeme dugih akcija. Kabina, sa dosta prostora za glavu i kretanje, izrađena je od materijala sa kompozitnim vlaknima koji je otporan na koroziju, osigurava nisku razinu buke i toplinsku izolaciju.
Vrlo je čvrsta i kruta,opremljena također sa oprugama i ležajevima u svrhu prigušenja.         Većinom električno upravljanje funkcijama smanjuje vibracije u kabini na minimum. 
Dodatna oprema orijentirana na korisnika će vam dodatno pomoći u svakodnevici. Instrumentna ploča Unimoga je čvrsto montirana na stup upravljača – i to jamči najbolju čitljivost, bez obzira na poziciju vozača.    Osvijetljen zaslon brojčanika i dva multifunkcionalna LCD zaslona pružaju 
sve važne informacije. Na središnjoj konzoli ćete naći sve kontrole i pokazivač za pogon i rad uređaja - u logičkim funkcionalnim skupinama, koji su lako dostupni i lako razumljivi.

Motor: Ekonomski i ekološki prihvatljiv

Srce Unimoga - moderni Euro 5 motori. U njima su usklađeni efikasna snaga uz nisku potrošnju goriva i ekološka prihvatljivost. Unimog ima snagu do 210kW.                                    
Možete birati između dva načina rada, vozni i radni - ovisno o situaciji. 
Treba istaknuti BLUETEC, dizel tehnologiju Mercedes - Benz-a. Sa SCR-dizel tehnologijom ne optimizirate samo potrošnju goriva. Također se smanjuje emisija štetnih tvari i na taj način se postiže europski standard emisije plinova Euro 5. 
Pouzdanost. Direktno ubrizgavanje, tri ventila, turbo punjač, intercooler, visoki okretni moment, stalna snaga i visoke rezerve snage. Sa nezahtjevnim Euro 5 motorima je kupac na vrhuncu tehnologije – opremljen  za raznolike potrebe
Sa motorima snage od 110 kW (150 KS) do 210 kW(286 KS). Mjenjač. Elektro-pneumatski prijenos do 24 brzine naprijed i 22 brzine za vožnju unatrag, sa brzinom od 0,1 do 90 km / h – na taj način Unimog nudi optimalne performanse motora. 
Pritiskom na gumb dobivamo odgovarajuću karakteristiku motora: u modusu vožnje profitirate u vožnji cestom i transportu. 
U radnom modusu na terenu  i sa opremom čak i pod različitim opterećenjem  jamči minimalna odstupanja broja okretaja.

Primjena: Može se koristiti do -30 ° C, zahvaljujući izolacijskom materijalu koji čuva toplinu, povećanoj bateriji za veću sigurnost pri pokretanju, isušivaču za kočnice, grijanju goriva i motora i grijanju prednjeg stakla. 
Servisi Mercedes-Benz-a nalaze se svuda po svijetu. 
Gdje je Unimog na putu, također je Mercedes-Benz servis u blizini: 
Zahvaljujući Mercedes-Benz servisnim poslovnicama u svijetu kojih je više od 1000, Unimog partner je brzo na licu mjesta. Servisi i usluge su pouzdani, fleksibilni i napredni, kao što je i sam Mercedes-Benz 
Unimog.Od brze nabavke rezervnih dijelova, preko popravaka i održavanja pa sve do ugovaranja plaćanja ili leasinga.

Prednosti Unimog za borbu protiv šumskih požara na jednom mjestu:

  • U tri točke montirana kabina bez vibracija prostora
  • mogućnost duple kabine s visokim krovom sa četvora vrata i šest sjedala 
  • puno mjesta za glavu, čak i za one sa kacigom
  • lagani ulazak iza prednje osovine 
  • puno prostora za opremu i osobne stvari
  • kružni krovni otvori za gašenje požara iz vozila
  • prostrana kabina za opušteni rad
  • učinkovito grijanje, ventilacija i klimatizacija
  • pregledna instrument ploča
  • ergonomska središnja konzola sa svim kontrolama
  • Smanjena emisija štetnih plinova i znatno niža potrošnja goriva
  • minimalno održavanje i visoka pouzdanost
  • Dugi vijek trajanja svih dijelova

Izvještaji o korištenju Unimog-a u požarima

Unimog u situacijama požara u južnoj Europi.

Plameno sunce iznad blistavog mora do kuda seže pogled. Ali samo nekoliko metara od obale ni traga vodi. Već tjednima nije pala kap kiše. Iskra je dovoljna - i cijelom području
prijeti gorući pakao. Profesionalci u gašenju šumskih požara broje svaku sekundu. A  njihov Unimog je, zahvaljujući nenadmašnoj dinamici i maksimalnj snazi na terenu, idealno vozilo za prve kontakte  u  požarima sklonim područjima južne Europe. 

Francuska: ukupno više od 150.000 kvadratnih kilometara šume između Korzike, Azurne obale, Provanse i Bordeaux-a - stalan izvor opasnosti za čovjeka i životinje. Razlog: Posvuda prijete požari, posebno u gusto naseljenim, turističkim obalnim područjima.

Više od 1000 Unimoga se u Francuskoj koriste u borbi protiv šumskih požara. Prije svega, Unimog U 5000 je savršen partner za gašenje požara na prvoj liniji, s kapacitetom spremnika od 6000 litara - ili 4.000 litara i dvostrukom kabinom za do 4 poslužitelja. Za Unimoge postavljene u jugozapadnoj Francuskoj značajna je njihova dosljedna izloženost požaru i to kao prvih vozila u službi gašenja požara. To znači:  svim vozilima  u Francuskoj je propisana zaštita od vrućine i obvezna vanjska zaštita  što znači da su tako opremljeni da mogu voziti kroz vatru. 
Osim toga, Unimog je opremljen praktičnim  krovnim otvorom . Dakle, suputnik može gasiti požar i bez napuštanja kabine. 
Osim toga značajan je i Unimogov standard: sustav kontrole tlaka u gumama. S njime se pritisak može jednostavno pomoću pritiska na gumb povećati i odmah Unimog ima najbolji položaj na pješčanom tlu tipičnom za jugozapadnu Francusku. Važan dodatak sigurnosti.

Španjolska i Portugal: Na iberijskom poluotoku u akciji gašenja šumskih požara sudjeluje više od 250 Unimoga i to kao vozila za prijevoz tima sa dvostrukom kabinom  ili kao patrolno vozila.

Planine, šume, udaljene relacije: ovdje Unimog može pokazati sve svoje kvalitete na terenu u uvjetima požara. Zbog toga, mnogi vatrogasci cijene Unimog U 400 ili Unimog U 500 kao vozilo za zimsku službu, za spašavanje u hitnim operacijama ili kao tehničku pomoć. Legendarna izdržljivost, povezana mreža servisa i brza 24-satna opskrba rezervnim dijelovima služi  da bi Unimog u Španjolskoj i Portugalu i dalje bio prvi izbor. 

Italija: već više od 30 godina Unimog vrlo intenzivno surađuje s renomiranim proizvođačima u Italiji. U skladu s tim velik je i  portfelj vozila koja se koriste za borbu protiv šumskih požara. U fokusu: prvo, Unimog U 4000 s izmjenjivom klupom ili opremom za zimsku službu
i volumenom spremnika od 2.400 l, i drugo, Unimog U 5.000 s najvećim kapacitetom spremnika od 5000 l. U Italiji, se većinom traže kompaktni  automobili koji moraju imati visoku nosivost i biti prikladni i za druge misije spašavanja i čišćenja. Na primjer, za sanaciju prolivenog ulja, za čišćenje ulica nakon nesreće ili raspršivanje insekticida u šumarstvu. Ovdje je u pitanju fleksibilnost – i tu je  neusporediv  Unimog U300 / U 400 / U 500. 
U ponudi su Unimog U 300 sa spremnikom od 1.500 l, Unimog U 400 sa 2.400 l i Unimog U 500 sa 5.700 l, svi opremljeni sa do tri crijevna vitla i visokotlačnom pumpom vode (240 l / min 60 bara). Tri različita modela – sa pobjedonosnim sličnostima: 
Nakon samo 15 minuta svi dijelovi koji su nadograđeni mogu se izmijeniti i Unimog je spreman za korištenje u drugim područjima. 

Cipar: ogromne šumske površine oko planinskog masiva Troodos i vapnenačkih planina duž sjeverne obale su važni prirodni rezervati i željene turističke destinacije. No vruća, suha ljeta i jaki, 
prijeteći vjetrovi čine područje vrlo pogodnim za šumske požare i zato idealno područje za primjenu Unimog-a U 500 upravo zahvaljujući svojoj velikoj nosivosti, prilagodbi terenu i opremi prilagođenoj različitim situacijama. Na primjer: Unimog s podnim mlaznicama za vodu - za vlastitu zaštitu ili za gašenje trave i požara na tlu. 

Korištenje Unimog-a pri gašenju požara u Istočnoj Europi

Protupožarni alarm – samo jedno je važno, pronaći najbrži put do cilja. Ništa se ne nalazi u blizini timova za gašenje šumskih požara, a u mnogim područjima istočne Europe su požarišta udaljena kilometrima. Osim toga, neke od prepreka pri prevladavanju velikih udaljenosti su i slabo asfaltirane ceste, težak teren, velike šumske površine i teren prekriven snijegom. Punom brzinom naprijed. U Unimogu. Kompaktan i okretan, čvrst i pouzdan – zbog svojih vrhunskih off-road sposobnosti, on je svjetski simbol uspješnog rada na ekstremnim terenima. Oblikovan je za učinkovitu borbu protiv šumskih požara. Dodatna mogućnost Unimoga ukoliko se koristi na samom ishodištu požara: mogućnost različite dodatne opreme ovisno o situaciji; od zaštite od zračenja topline do  spremnika vode od 6000 l. 

Hrvatska: mediteranska vegetacija je ljeti uzduž gotovo 2.000 km obale i na otocima često ugrožena šumskim požarima. To je veliki rizik za glavni ekonomski resurs u regiji, turizam - i puno posla za postrojbe za gašenje požara. Njihova je krilatica:  rano prepoznati požar, biti što brže na ishodištu požara te požar pravovremeno staviti pod kontrolu i ugasiti.  Kako bi se sigurno stiglo do teško dostižnih mjesta, potrebna su vozila sa iznimnom mogućnosti prilagodbe terenu.   Logična posljedica je da i Hrvatska koristi brojna vozila iz obje linije: vatrogasna vozila sa crpkom i velikim spremnikom vode i Unimog sa različitim dodacima i opremom koji je vrlo fleksibilan  i odlično se snalazi u različitim situacijama.  Na primjer: najnoviji model Unimog-a U 500 - opremljen spremnikom za do 3.800 l vode i 200 litara pjene, uključujući normalnu i visokotlačnu pumpu.
Posebnost je Unimog U 500 sa 2.700l spremnikom vode: u smjesu vode i pjene za gašenje se utiskuje, prema CAFS-tehnici (Compressed Air Foam System), komprimirani zrak. Rezultat je maksimalan učinak gašenja uz minimalno korištenje vode i pjene. 

Češka: u zimskim mjesecima, kada je snijeg u visokim planinama još nekoliko metara visok, ili za vrijeme suhih ljetnih mjeseci u Češkoj je Unimog uvijek u potpunosti u svom elementu - kao snažno vozilo za gašenje šumskih požara. Kao što je npr u oko 1.200 km2 djelokruga vatrogasne postrojbe Trutnov: velike šumske površine, udaljena sela, široko raspršena seoska gospodarstva, jedva asfaltirane ceste: Ovdje Unimog U 5.000 nudi optimalne performanse -  dvostruka kabina za 6 vatrogasaca, velika nosivost, beskompromisni pogon na sva četiri kotača i veliki razmak od poda. 
Spremnik je kapaciteta 3.000 litara vode i 400 litara pjene, a uz to crpka visokog pritiska 40 bara pri 250 l / min i 8 bara niskog pritiska pri 2.400 l /min. U vozačkoj kabini je naslon zadnje klupe opremljen sa posebnom opremom za disanje, a u prednjem dijelu vozila je električno vitlo za spašavanje. Ukupna težina Unimog-a U 5000 je 14,1 T što nije niti za gram previše za zapovjednika vatrogasne postajeTrutnov. On je oduševljen svojom dodatnom „špricom“ postrojbe i njihovom prilagodbom terenu.  Treba posebno istaknuti: struktura uređaja je tako
osmišljena kako bi se osigurala uporaba Unimog-a  U5000 tijekom cijele godine, čak i u gradu. 

Baltičke države: drvna industrija ima veliku važnost u baltičkim državama - kao važan donosioc deviza za gospodarstvo u nastajanju. 
Izazov s preprekama, budući da su šumske površine ogromne i manje naseljene, sa često neasfaltiranim cestama. Osim toga pristup često sprečavaju i rijeke ili mali potoci. Vatrogascima je, dakle, jasno: za takav teren je najbolje vozilo Unimog sa npr. svojom  sposobnošću kretanja do 1,20 m dubine vode ili zbog sustava kontrole tlaka u gumama koja također jamči uvijek najbolje prijanjanje često pješčanim baltičkim tlima. 

Unimog u primjeni u uvjetima katastrofe

Kada se računa svaka sekunda, Unimog pokazuje svoj puni potencijal. Jer on može učiniti daleko više nego bilo koje drugo vozilo. Beskompromisna i pouzdana tehnologija ga čini univerzalnim alatom kojeg se u kritičnim regijama širom svijeta više ne žele odreći.                     
Uvijek je spreman za akciju jer je linija između krize i katastrofe vrlo tanka. Kako bi se riješila jedna, a izbjegla druga, potreban je uigran tim ljudi i strojeva. Unimog je već desetljećima u prvom planu, bilo da je riječ o potresima, šumskim požarima, plimnim valovima, uraganima, zadaci su slični: zaštita, spašavanje, obnova, opskrba, čišćenje i rašćišćavanje.

Vatrogasci, policija i ostale češke postrojbe za spašavanje i pomoć oslanjaju se na izuzetnu pouzdanost, off-road sposobnost i fleksibilnost Unimoga. 
U kriznim situacijama se računa svaka sekunda. Pravi uređaj mora biti brzo i sigurno doveden do lokacije i tu Unimog pokazuje sve svoje sposobnosti. Npr., tijekom poplava, sposobnost rada
do 1,20 m dubine, ili u muljevitoj brani, gdje kontrola pritiska u gumama povećava prijanjanje guma i tako štiti osjetljivi nasip. Dakle, Unimog sigurno dovodi pomoć u krizna područja, opskrbljuje stanovništvo sa svim potrepštinama i služi kao mobilna radionica ili mobilno zapovjedno središte. 
Vatra, voda ili potres u nepristupačnim područjima, nesreće u tunelu ili na stazi – ponekad se teško dolazi do unesrećenih. Unimog prevladava sve te prepreke . Kao vozilo za spašavanje vozila na tračnicama, za spašavanje u tunelima ili kao brzo vozilo za spašavanje sa hidrauličkim priključkom. I naravno, kao i off-road vozilo za prvu pomoć sa do 4 nosila.

Sve češće priroda poludi, blokirajući nas tonama snijega ili šljunka i tako čini ceste i sela odsječenima od vanjskog svijeta. Sa beskompromisnim pogonom na svim kotačima, snažnim motorima i svestranom dodatnom opremom, Unimog na svoj način pomaže češkoj službi spašavanja, liječnicima ili vatrogascima.

Dodatna oprema i oprema za čišćenje se može priključiti u nekoliko jednostavnih koraka -
od freza i plugova za snijeg do opreme za čišćenje i prskanje. Unimog je ovdje, od prve do zadnje minute.

vatrogasna_vozila_mercedes_unimog_650_2