UNIMOG

UNIMOG je kratica sa njemačkog jezika: UNIversal-MOtorGerät (univerzalno motorno vozilo  ili universal-power-unit ili universal motorized vehicle).
Od 1950./1951. godine pod imenom i vlasništvom Daimler-Benza

Unimog kroz povijest

1946_FirstTestVehicle_282
       1946. godina - Prvi testni model
1948_ProductionStartUp_282
       1948. godina - Kreće serijska proizvodnja
1950_BoehingerToDaimlerBenz_282
  1950. prijelaz od Boehringer-a pod Daimler-Benz
1950_LargeScaleProduction_282
      1951. Serijska proizvodnja u Gaggenau
1953_OpenTopCabJoinedEnclosedCab_282
      1953. Pokrenuta serija 401/402 
1955_UnimogS404series_282
      1955. Pokrenuta Unimog S (404) serija
1955-unimog-411-allen-and-muddy-mog_282
      Model 411 proizveden 1955. služi još i danas 
1956_Unimog411Series_282
      1956. U 411 pojačan motor sa 25 na 30 KS

1963_Unimog406_282
      1963. Unimog 406 pojačan motor na 65 KS
1966_NewRangeStructure_282
      1966. Nova gama modela i jači motori
1974_U120_282
      1974. Novi Unimog modeli
Unimog-U-300-U-500-model_282
      2000. Novi Unimog U 300 - U 500 modeli
u500_black_edition_2005-Dubai-Motor-Show-282
      2005. Dubai Motor Show pred. Black edition
u20_2007_282
      2007/08. Pokrenta proizvodnja modela U 20
UNIMOG_povijest_720_inset

Povijest Unimog-a

PDF Ispis E-mail
Postoji popriličan broj legendi u svijetu vozila, većina ih je prekrivena prašinom povijesti, ali ne i Mercedes Benz UNIMOG.
Stvoren je za teških vremena, neposredno nakon Drugog Svjetskog Rata, od tada, neuništivi Unimog je postao jedna od živih legendi automobilskog inženjerstva.

Unimog uspijeva izvršiti svaki zadatak koji se nađe pred njim, u najtežim uvjetima, promjenjivoj ekonomskoj klimi i različitoj klijenteli.

Malo čudo: Unimog se s lakoćom nosi sa teškim terenom, vuče vlak pun tereta, može se koristiti kao cestovno pružno vozilo i ima priključne mehanizme za raznolike priključke i dodatke.

Teško radeća "renesansna mašina" od samoga početka

Kroz više desetljeća Unimog se pokazao kao prava "renesansna mašina" koja će obaviti apsolutno svaki posao u bilo kojem dijelu svijeta. Ono što je kroz povijest ostalo jest njegov osnovni dizajn: ogromna raznolikost zadataka bilo koje vrste, superiorna offroad pokretljivost zahvaljujući njegovom pogonu na sva četiri kotača, portalnooj stražnjoj osovini, prednji i stražnji diferencijali, kompaktna kabina izvanredna robusnost i mogućnost implementiranja različitih radnih dodataka.

Prvi nacrti već 1945.

mercedes-benz-stari_logoPrve nacrte poljoprivrednoga vozila, koje je napravio Albert Friedrich koji je prethodno bio glavni inžinjer za dizajn avionskih motora u Daimler-Benz-u, datiraju još od jeseni 1945. Freidrich je okupio predani tim razvojnih inženjera i pridobio Messrs. Erhard & Sons u Göppingen-u u Njemačkoj, kao razvojne partnere. Masovna proizvodnja počela je 1948. u Messrsovoj tvornici. Kako je trebala velika investicija za ekonomski prihvatljivu proizvodnju, projekt je preuzeo Daimler-Benz u jesen 1950. a proizvodnja u tvornici Gaggenau počela je 1951.

1953. Unimog je ukrasila mercedesova zvijezda; iste godine potpuno zatvorena kabina zamijenila je prijašnju sa sklopivim krovom. Dvije godine kasnije, Unimog započinje impresivnu karijeru: ubrzo postaje jako popularan u vojnoj uporabi, a kasnije i među civilnim korisnicima a posebno na znanstvenim ekspedicijama.

Dodatne serije kako bi se zadovoljila rastuća potražnja

Kako potrebe postaju sve zahtjevnije i raznolikije, 1963. Daimler-Benz proširuje Unimog za veću 406 seriju. 1972. Daimler-Benz vraća se originalnoj ideji agrikulturalnog vozila. Samo dvije godine poslije, izlaze prvi modeli serije 425 heavy-duty Unimog za specijalno težak traktorski rad.

Od 1985. Daimler-benz zamijenio je cijeli Unimog asortiman u nekoliko koraka. Nekoliko godina kasnije, u prodaju je pušten Unimog 2450 L 6x6 troosovinski , vozilo sa impresivnim motorom sa izlaznom snagom od 177 kW (240 KS). Od 1992, proizvode se 408 i 419 light serije koji su veoma pogodni za općinske radove. Nedugo nakon, proizveden je Funmog, jednostavno i elegantno opremljen Unimog koji je preuzeo status kultnog vozila. Mali UX 100 specijalno se dopadao općinskim vlastima od 1996.

U budućnost sa novim U 300 - U 500 serijama

Nove serije U 300, U400 i U 500 dostupne su od 2000. i također su namijenjene za općinske radove. Vozila kombiniraju savršen izgled sa praktičnom i jednako dobro dizajniranom kabinom za vozača napravljenom od vlaknastih kompozitnih materijala, a vozačeva radna površina zvana VarioPilot može se glatko pomicati s lijeva na desno i nazad, novi VarioPower high performance hidraulični sistem i motori sa izlaznom snagom od 205 kW (280 KS) – Novi Unimog za novi milenij; može činiti čak i više nego bilo koji od svojih prethodnika i zadovoljava najrazličitije zahtjeve najrazličitije klijentele.
Unimog_mit_Schneefrse_um_1955_650
1956. godina

Kompletan Unimog asortiman

  • 1963: Unimog 406, početak medium-duty serije
  • 1966: Nova struktura
  • 1972: MB-tract, novi pristup agrikulturalnim traktorima
  • 1974: U 120, početak heavy-duty serije
  • 1976: Proširenje asortimana i nove oznake
  • 1985: Početak novih 407 – 437 serija
  • 1992: Nove 408/418 serije
  • 1993: Funmog
  • 1996: UX 100, mališan za općinske vlasti
  • 2000: Nova U 300 – U 500 Unimog generacija

U ranim šezdesetima, mali osnovno-namjenski Unimog nije više bio sposoban ispuniti rastuću potražnju i obavljati sve raznolikije zadatke. Unimog S, prvo i prije svega vojno vozilo, nije uvijek bila prava alternativa za civilnu uporabu, iako je bio dostupan i u drugim bojama osim maslinasto zelene. Iz tog razloga, kompanija je napravila medium-duty seriju sa oznakom 406 1963. Međuosovinski razmak ovog novog Mercedes-Benz Unimog-a bio je 2380 milimetara.

unimog-history_aerodrom_650

Unimog danas

U više od pola stoljeća svoga postojanja, Mercedes-Benz Unimog dokazao se kao neprikosnoveni vladar među radnim strojevima namijenjenim raznim javnim službama i kao jedna od rijetkih trokrakih zvijezda čiji sjaj zasigurno nitko neće uspjeti pomračiti ni u nadolazećim vremenima.

unimog_vozila_danas